Blogger Backgrounds

Khamis, 22 Mei 2008

Sibuk ke?entahla...

Memang benar, jika dah sibuk dengan sesuatu kewajipan.. benar sekali sibuknya,tapi adakah benar2 sebuk?hurm..sejak keluar dari dewan peperiksaan yg lepas iaitu madah Al-Quran,hati ini terlalu gusar dengan memikirkan boleh lulus ke tidak,fikiran pula asyik melayang dan payah menumpukan pelajaran utk madah seterusnya,jawapannya..hadap notebook layanz karton hunter lagi sodap...~.hohooh~......tapi betol lah org kata,malah ibunda tercinta pon pernah nasihat ..kuar dewan peksa xyah pikir dah ttg ape yang dijawab tadi..yang pentingnya dah usaha, sekarang ni tawakal pada Allah..jika diingatkan je..satu haprak pon xjadik..terus tersedar dari lamunan...lantas ku capai kitab qalyubiwaumairah...tak mau pisang berbuah dua kali ba..rupanya Allah sedang menguji aku kuatkah aku untuk menghadapai ujianNya..

Tapi rindu kat Malaysia,rindu kat orang2 tersayang..tahun ni nak balik ke x ek?huhuhu..udah2..selasa depan madah qa'ah bahas..yok study,Akan ku gunakan sepenuh daya untuk tempuhinya..Mudahkan urusan ku YaAllah..jauhkan aku dari godaan syaitan laknatullah..!!!!!!

sekadar hiasan..best gilers tgok citer ni..huhu

Khamis, 1 Mei 2008

imtihan qarib

Imtihan sudah hampir benar,persediaan pula macamna ye,rasa gemuruh pula bila teringat utuk menghadapinya,dengan melihat persediaan yg masih belum sempurna..satu je yang boleh menenangkan hati ni,iaitu memegang kata2 yang selalu bermain dibibir ustaz Kamal (pengetua sekolah lama) sebelom kami menghapi peperiksaan dulu.iaitu anggap mudah,InsyaAllah Allah akan mudahkan...tapi janganla tak belajar pon nak anggap mudah kan..xkena tuh..hehe...
Hari demi hari menanti tibanya hari peperiksaan,dan dalam masa itu juga bermacam2 kitab dapat ditelaah,dan bermcam2 ilmu baru juga diperolehi,..harapnye ilmu yang dapat dari ape yang dipelajari tu akan kekal supaya dapat digunakan dimasa depan kelak.,Bila ditenung balik,nampak sangat seperti belajar untuk periksa,tapi sebenarnya belajar untuk terus hidup dalam memperjuangkan agama Allah.cuma peperiksaan ni la yang sebenarnya nak menguji sejauh mana kita peroleh semasa fatrah belajar dulu...dan..diingati pada para pembaca,selagi kita belum masuk ke dalam dewan peperiksaan, selagi itulah kita berpeluang untuk menelaah pelajaran..
Moga Allah mudahkan urusan dan beri kejayaan pada kami dibumi anbiyak ni.dan ampun maaf diphon sekiranya ada terkasar bahasa,keterlanjuran berbicara.Doakan kami...!!