Blogger Backgrounds

Jumaat, 15 April 2011

Saat Lafaz Sakinah – Far East

Heningnya
Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula


Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda

Adalah aku wali puteriku
Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya


Chorus
Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya


Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku


Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu


Khamis, 14 April 2011


Ikan Talapia masak sambal....
mmg piii.....
lauk tuk hari ni...
dgn memasak je leh ilangkan kesepian...sok nk masak ape lak ek....

Khamis, 7 April 2011

udah 2mnggu aku kt mesir ni...
da mcm terbiasa sgt duk sorg2 sampaikan tpikir xyahla bdk2 ni balik umh ni lg..huhu
tapi sbb xmampu nk byar sewa umah dan duit kahrabak yg trtunggak 3 bulan,lupakan suma tu,.,huh!..merepek je aku ni..

selasa lepas g kuliah...ingt nk masuk kelas...tp terlupa yg kelas waktu pagi..so..burn la kelas pagi tu..hehe

so..aku amik kesempatan tuk setlekan yuran kuliah yg tak byar2 lagi sejak fasa 1,maka berator la panjang2 dan agak lama...lembap gile wat keje..manual la katakan...bkn cm mlysia suma auto mask komputer,,,,.n then g la wat kad kerneh..tp xlepas..huhu..

pastu g tahlil dam(amik darah) sakit tu..nurse tu main paksa je sbb die carik urat aku xjmpa2..sampaikan 3 nurse handle aku...huhuh.....mcm mlang je nasib aku aritu..

g beli kitab pon dapat satu kitab je..kitab lain djual pada hari ahad..
xpela..ada jgk benda tuk dbaca..xla bosan sgt kt umah..

n then skng ngh pening sbb byak sgt benda nk di baca...quran pon lom di hafal lg..
mntk2 peksa bln 7..ada la masa tuk aku prepare...
oh..kuatkan aku ya Allah...

Apa Artinya Cinta

Tiba-tiba engkau ada
Kemudian engkau hadir
Laksana kerdil ku memeluk
Lihat aku lebih dalam

Di matamu ku melihat
Ada cinta yang tersirat
Sirami hati merebak

Barangkali aku salah
Ku terdiam bukan bisu
Tahu engkau besar malu
Tutupi rasa gelisah

Biar saja waktu nanti
Yang menikmati kisah ini
Bersamamu aku senang

Belum juga kah kau menyadarinya
Akulah yang pantas untuk kau cintai
Di bawah langit biru aku bersumpah
Diriku tanpamu apa artinya cinta

Arti cinta ini sudah menelan waktuku
Siang malam hanya untuk pikirkan engkau
Sejuta kali aku berani bersumpah
Diriku tanpamu apa artinya cinta

Biar saja waktu nanti
Yang menikmati kisah ini
Bersamamu aku senang

Belum juga kah kau menyadarinya
Akulah yang pantas untuk kau cintai
Di bawah langit biru aku bersumpah
Diriku tanpamu apa artinya cinta


p/s;
like this song....

Jumaat, 1 April 2011


AsSalamuAlaikum...

Alhamdulillah selamat sampai di bumi barakah...mesir pada 27 Mac...
maka berakhirla ops piramid yang di jalankan sejak muzaharat di mesir pada rakyat Malaysia di Mesir...
Sesampainya di mesir ni...hati ni sayu sgt sbb xlama dapat bersama isteri tercinta dan juga mak abah....lagi2 isteriku berada di Unisza dan mak abah pula ada di Makkah ketika aku gerak ke sini...
lagi sedih bila sampai je di rumah xda sape2,,,aduh...lepak toh...sunyi sepi aja...ahli bait pula lg 15 atau 20 hari lagi baru balik...
dah seminggu duk umh ni kesepian..tapi...alhamdulillah aku sudah terbiasakan diri duk sorg2...
ah...rinduuunye kt malaysia...rasa nyesal pon ada sbb asyik jalan je kt mlysia aritu...kan da rindu sgt da kt mlysia..huhu