Blogger Backgrounds

Jumaat, 25 September 2009

Raya ku biasa2 aja..

Untuk kali pertama aku rasa raya di Mesir kali ni best.xtawla knpa..sbb mmg best kot..perasaan je..
Bangun pagi2 dihari raya..eh salah..tak tido pon di malam raya..sebuk wat kek..nth ape2 kek aku wat nth..tp jdik jgk alhmdulillah..nk tgok gmbo?malu ah nk tnjuk..rasanye sedap tp luarannye kelakar..haha..xreti aku nk wat topping2 cntik..nt masuk mulut hancur jgk..:-b

Da siap2 pakai baju raya..terus g tahan teksi,konon2 nk g solat raya di Arma..ade makan satey..tp sorg member ni confius nk g ke x..so..terus tukar arah jalan ke masjid musa..solat raya bersama pelajar2 malaysia yg lain..balik solat membuncitkan perut di rumah johor..minum je byak..xnk mkn byk2 tkt sakit perut.pastu terus balik umah tido..xdenye nk tggu tetamu datang,sbb tau raya pertama di mesir adalah tuk tidor..haha..
Raya kedua kami beraya di rumah Us.Hairol Nizam..umahnye nun jauh dihujung padang pasir.nyesal aku pakai baju kot..nk brgaya konon..tp da jdk mcm cacing dalam kepansan...kata member disitula tempat pengambaran filem ketika cinta bertasbih..haha..wat2 tau je tu..:-b jgn mare..
Raye ketiga aku beraya dirumah sendiri..ajak org datang.wat umh terbuka..tp trbuka pada org yg aku ajak je tu pon yg terlintas di otak...bajet kecik.hehe..ahli bait pon tggl sket..

Pada mulanya nk masak soto je..bersemangatla tanye tunang nk masak soto cmna..tye jgk pada mak..dah beli ayam..da beli barang2 utk masak soto..tp baru nk mula masak sup.baru perasan .rupanye xde rempah sup..bahan2 utk tumis pon xda..malam2 cmni maneda kedai bukak..lg2 tgh raya..mahu seminggu kedai tutup..tapi xpela..utk kli kedua aku masak rendang,sayur lodeh dan sambal kacang..alhamdulillah sumanye sedap2 dan habis dimakan,cuma setengah nasi empet aku lembik sgt2..takleh di mkn,jdik bubur..hehe..dan..maaf pada tetamu yg dtg lmbat..xdpt merasa rendang minang aku.:-b. len kali aku wat besar2an

Beberapa tetamu yg hadir


Bertakbir raya qobla
solat sunat raya aidilfitri..


Dalam kepenatan dan kengantukan dan kelepakkan..ptg nye pula kena g umh johor rabaah dan umah kl,,,ade la majlis makan2.sempat g umh jhor je,,tapi xbest sbb byk sgt merepek..huhu..yg best mkn kek je..:-b pada mulanya xmo pi. disebabkan ramai nk byar hutang voip..ku gagahkan diri yg smmngnye gagah ni pergi..

Jam 2 pagi kami ramai2 mnghantar sorg ahli bait ku ke mator pulang ke Malaysia..da xnk sambung belajar di Mesir lg dah.sedih juga sbb disiang hari kami beramai2 kumpul,suka2, mkn2 dan bual2..bile mlmnye pula die pergi..huhu.sampai2 je di mator xle masuk sbb kena beli tiket..tension tol..saje je org arab ni nk amik kesempatan..sblm ni masuk xpnh pon kena beli tiket..so tggu je kt luar dan lihat dari jauh Lokman masuk..dan tanpa kusangka die pergi tanpa bersalaman dengan kami..cover sedih la tu..huhu..ni suma salah org arab ! :-b

tu jela citer raya kali ni..


2 komen:

topect's blog berkata...

hoho....

tima kasih open house dan nasi lembik.hehe.rendang superb.

ghost_MaR berkata...

ko tahu , pg2 1st ry zahar kol ak ... t'haru siottt !!! my habibi pn x wat gitu ... mampos ak klu der tahu ... hakhakhak ...

ibu ak wat soto guna rempah kurma ... tp jgn bubuh byk ... ak pn x tahu wat lagu mn tp mmg ak tahu beliau guna rempah kurma ... men masak2 ms ry , ak pn gitu gak ... huhu ... ak masak nasi goreng paprik jerk utk kwn yg dtg ry umah ak ( sorang jerk pn ) ... lps tuh masak kuewteow tomyam & char kuewteow png utk diri sndr ... hahaha ... nk wat cuppycakes mls lak ... assignmnt ak byk gila ms ry ri tuh ... huhu