Blogger Backgrounds

Pages

Rabu, 26 Ogos 2009

semalam pnye cite

Semalam,dari pas bertadarus diwaktu subuh..duk cangok depan laptop..best jgk,sbb da lama xtengok anime2 yg disayangi..xla rasa langha sgt,sbb anime yg aku tgok..ada teladan,pembeljaran,dan pengajaran..ookami to kounshinryou..pnh nonton?ceritanya berkisar seorang pedagang dan seekor serigala jadian,tp da jadik awek kiut cume ada telinga pnjang n berekor..masuk kota,keluar kota bersama kereta kudanya..byakla die citer ttg skill2 orang meniaga..nak kenal camne org tipu kita dalam niaga..gaya dalam cite ni wat aku teringat yg Nabi Muhammad nabi junjungan kta juga suka berniaga..org paling kaya adalah org yg berniaga..mmg hakikat kan....?

Ada juga hal2 yang mengena dengan agama kristian..biasala org yg buat cite2 karton ni bknye islam,dan selalu je nak berdakyah pada sape2 yg suka tgok anime,xpela,tgok jela jgn terikut2 sudah..tp best dalam cite ni,kristian dianggap lebih rendah dari khinzir...huhu..
Alhamdulillah..dapat juga aku mempertingkatkan bahasa inggeris aku dengan mnonton anime2 ni..
Yelakan..kat Azhar ni mane ada kelas yg series belajar b.i,penekanan lebih pada madah2 bahasa arab...peksa pon bdk2 melayu or pelajar2 wafidin susah nak dengar ada yg gagal..kalo paling teruk pon dapat makbul..

Setelah mengejangkan otot2 dan menyakitkan tengkok...bingkas aku bangun berwuduk dan solat zohor..peningla pulak rasa..buat tu xselesa,buat ni xselesa,ape yg xkena ni..rupanya2 blik aku bersepah..blik bujangla katakan..hehe..dah lama da ni xubah2 kondisi isi2 dalam blik ni..adalah dalam 2bulan..aku memang cepat bosan..
Td ali jengok blik aku..eh..berubah lagi ke?baru je tuko kan aritu?..xpela yg penting aku xmabuk n sakit mata..Dah siap menukar kondisi dalam blik ni..terpikir nak tukar warna cat di dinding..nak warna putih,,biar luas lagi mata aku memandang..tapi nanti2la..tunggu zakat kl masuk..lambat benar tahun ni masuk..huhu..
Pastu terpikir pulak nak beli cermin besar sperti dicadang oleh tunang..ada je aku ni memikir..tp suma mengempiskan poketku..cmnala duit xcepat abis..hehe

Di kedai cermin lak..terus je aku pilih cermin besar..murahla jgk dalam 20genih,itupon pas wat muka seposen n merayu takhfif kan harga...ramadhan karem ya ahmad...nasib baik yg jaga org muda..kalo pakcik tua yg jaga,asyik nak tipu duit aku je..

Petang nye pula ingat nak memasak tuk buka,ahli bait ajak lak g bazar di asyir.
xbest tol bazar ni..sket je org jual,xda pilihan nak beli ape..,nasi lemak n nasi ayam je ada..xbeli xmakanla aku..pastu trnmpak la plk sorg pakcik jual air soya..ada soya pandan,soya biasa dan soya durian..aku pon beli soya durian,wat2 rasa..dah beli juadah tuk ku nikmati buka nt, terus je aku cakap kat ahli bait .."sebulan sekali je kot aku datang bzar ni"..huhu.

3 komen:

jelikweyh berkata...

mesti kt bazaar tuh x der bihun goreng ... sbb tuh ko mls g kn ??? hihi

Ibn Haji Salam berkata...

bilik ko mmg sepah2...hehehe

razams berkata...

haha..xla..sbbnye abis duit aku..mahal2 beb..baik duit tu beli ayam sekor,.wat ayam golek...ele topek..tipu la tu blik aku bersepah..blik contoh beb..huuh