Blogger Backgrounds

Pages

Jumaat, 21 Ogos 2009

Puasa sok..


كلا ان الانسان ليطغى
Ketahuilah! Sesungguhnya manusia benar-benar melampaui batas
أن رأه استغنى
karena dia melihat dirinya serba cukup..

Ramai pikir diri da perfect dari tertinggalnya ibadah2 seperti puasa..cube ingat smula,sudakah kita langsaikan hutang puasa yang kita tinggalkan tahun lepas?da sudah bayar fidyah?
Hutang Allah lebih berhak kita ganti..kalau hutang dengan manusia boleh kita bayar..kenapa liat benar nak byar hutang Allah?same2 la kita peringatkan diri kite masing2..

Besok 22 haribulan dah nak puasa Ramadhan ..rasa cepat sangat waktu berlalu..teringat tahun lepas aku berpuasa di tempat keje. di SOGO KL..berbuka pon kat kaunter cashier..huhu..just minum air kotak n kueh mueh yg disediakan..nak menjamah kueh mueh,tp malu2 n bengang sebab ada customer melayu yg xtaw hormat bulan ramdhan,dah tu xsabar2 lak nk byar dan ada yang masih beratur panjang..ada juga pasangan yg berpelukan semasa beratur..ish..tengah azan ni,bgla masa aku nk berbuka jap,itu pon nak kaco,bknnye aku xletak sign closed..ttba sorang amoi tegur aku.."you makanla dulu,nt I datang balik..." org cina pon reti hormat kita berbuka..xckup didikan agama dorg ni.((.nak kena ni...hehe))

Tapi tula..Ramadhan yg lepas aku xdapat ape2 sgt..xda ape yg aku dapat raih dibulan Ramadhan yg lepas..iAllah Ramadhan kali ni aku xkan lepaskan peluang2 yg dah tersedia ada..entah,Ramadhan kali ni hati aku rasa sayu sket..syahdu pon ade..huhu..
Moga Allah redhai hidupku..dan aku dapat berpuasa penuh sebulan seperti tahun2 yg lepas..

Malam ni jom tarawikh!!tahun ni xnak tggal tarawikhla..huhu..bole ke?biiznillah!!!Ya Allah berilah kami kesihatan dan kekuatan tuk beribadah di bulan Ramadhan ni...Ahlan ya Ramadhan!!Bulan penuh maghfirah...bulan penuh rahmat Allah..bulan keberkatan..Ahlan2!!
اللهم بلغنا رمضان

0 komen: