Blogger Backgrounds

Pages

Sabtu, 22 Ogos 2009

sahur2

Bosan datang lg...tidak tahu apa yang inginku lakukan lagi..tangan pulak sudah gatal untuk menaip...Sebentar lagi waktu sahur..boleh je kalau nak sahur sekarang,tp lebih baik jika ikut sunnah iaitu dengan melewat2kan sahur..
Mataku kuyu sangat bagai sudah bertahun lama tidak tido.. tapi ku tahankan juga,jika tidak,confirm terlepas sahur,mengantok sangat walaupon seusai solat terawih td sudah pon tertido.. imsak lak awal kol 3.34 pagi..

i.
Mulai hari ni 1Ramadhan/22Ogos hinggalah 29Ramadhan/19Ogos 2009 kita umat islam akan merayakan ibadah puasa satu bulan penuh. Siap-siap bangun dini hari, menunda makan dan menjaga perbuatan..menahan nafsu yang seperti sudah mengambil alih tugas syaitan..beribadah bagai besok tiada lagi hari utk kita.. Moga-moga kebiasaan di bulan Ramadhan seterusnya bisa dilakukan di bulan-bulan berikutnya. Bangun tidur teratur, makan teratur, dan selalu berfikiran positif...

ii.
Tadi baru saja membeli sekotak kurma,roti dan air mineral untuk ku nikmati sahur nanti,suasana mlm disini meriah benar dgn bdk2 kecik maen bunga api dan mercun..kegelapan malam juga diwarnai oleh lampu lip lap yang berwarna warni...da mcm nk raya la plk..tapi itulah kebiasaan orang arab..depa sambut Ramadhan..kita lak org Malaysia smbut Syawal..

iii.
Ramadhan Karim.."Allahuakram"itulah kata-kata yang telah ku dengari sejak pagi tadi..tetapi akan kudengari hinggalah akhir Ramadhan nanti..even semasa orang arab bergadoh pon akan reda bila ada orang sekeliling melafazkan ramadhan karim dan sollu ala nabi,seperti petang tadi ada pertengkaran yang berlaku berdekatan dengan rumahku..memang membingitkan telinga,cakap bagai anak tekaknya boleh kita maen tarik2..tetapi bila seorang mama melafazkan ramadhan karim terus die diam n cakap slow2..hebat kan perkataan Ramadhan Karim ni?depa pon bersurai..

0 komen: